משלוח חינם ברכישה מעל 149 ש"ח עד 2 ימי עסקים
מכבדים באתר את מועדוני חבר ו-Buyme
אפשרות ל-12 תשלומים שווים ללא ריבית
12 חודשי אחריות ושירות לקוחות מלא
עקבו אחרינו

הילד/ה לא נרדמ/ת ואת מאבדת סבלנות? נסי את זה

לא מעט זוגות חולמים על הרגע בו הם יהפכו להיות הורים. התואר הנכסף אליו כולנו רוצים להגיע, וכאשר אנחנו מגיעים ללא ספק מדובר באתגר משמח ומרגש, שמביא עמו גם כמה וכמה התמודדויות לא פשוטות אך כל אלו מתגמדות ברגע בו אנחנו רואים את החיוך הקטן מבצבץ ואת הברק בעיניים האוהבות. האחריות של ההורות יכולה לעתים קרובות להרגיש לא פשוטה, אך יחד עם זאת, זה המסע המתגמל ביותר אי פעם. חלק מהמסע הוא גם לגרום לילדים לישון שינה טובה ומתוקה, והרי שכולנו יודעים שכאשר אנחנו ישנים טוב הכל פשוט מרגיש ונראה אחרת. אם אתם חווים כעת קושי במסע הזה, הנה כמה טיפים לשינה מתוקה לילדים, ושגרת יום רגועה בשבילך.

על הברכה, ואתגר ההורות

לעיתים זה נראה שלהיות הורה היא עבודה שלעולם לא הכינו אותנו אליה, הרי אף אחת או אחד מאתנו לא נולדו הורים ולא משנה כמה ספרים נקרא או עצות נחפש, לעולם לא נגיע לרמת הידע המושלמת. זהו תפקיד שיש בו שמחה שאי אפשר לאמוד אותה בכמות, אהבה ללא תנאי, וסיפוק שאין שני לו מלעזור לחיים צעירים לפרוח. יחד עם זאת, יש גם לא מעט אתגרים והתמודדויות. חלק חשוב מאד בתפקיד זה הוא להקנות לילדים שינה טובה ורגועה. דבר שלא רק מקל על החיים של ההורים, אלא הוא גם מציב את הבסיס לעתיד בריא ומאושר יותר עבור ילדכם.

מהי החשיבות של שינה איכותית לילדים

מנוחה היא אינה רק הפסקה, עבור הגוף זה צורך פיזיולוגי. במיוחד עבור ילדים, לשינה יש תפקיד מכריע בהתפתחותם הפיזית והקוגניטיבית. במהלך השינה, הגוף מתרפא, מתחדש ומכין את עצמו לאתגרים של היום הבא. דפוס שינה רציף יכול להוביל לשיפור תשומת הלב, התנהגות נכונה וטובה יותר ביומיום ובפעילויות, ולאנרגיה נעימה יותר בדרך כלל.

איך לגרום לילדים לישון טוב יותר?

אחד הדברים הכי חשובים שאפשר לעשות בתור הורים, הוא תמיד להיות פתוחים ללמידה של דברים חדשים. הנה כמה מהשיטות המומלצות לכך שילדכם יקבלו את השינה המתוקה לה הם ואתם מייחלים:

  • שגרת שינה רציפה

בדומה למבוגרים, ילדים נהנים משגרת שינה רציפה. בין אם התהליך כולל אמבטיה או סיפור לפני השינה, רצף הפעולות הללו עוזר לאותת לגוף שהגיע הזמן להירגע וכעת הזמן לישון.

  • אזור ללא מסכים

הגבילו את החשיפה למסכים כמו טלפונים, טאבלטים או טלוויזיות לפחות שעה לפני השינה. האור הכחול הנפלט מפריע לייצור המלטונין, הורמון השינה.

  • תזונה טובה ובריאה מביאה לשובע

כאשר הילדים לא רעבים לפני השינה ואוכלים היטב, השובע מביא לשינה טובה יותר ולפחות התקפי רעב ספונטניים בשעות הלילה. בדיוק לשם כך חברת 'ביאמבה' יצרה את המוצר 'ביאמבה בר' המאפשר הכנת תמ"ל בשמונה שניות בלבד, בדיוק מושלם, ללא בועות אוויר ובטמפרטורה אידיאלית. ביאמבה בר מאפשר תזונה מהירה, איכותית, ובאופן שאינו גורם לילדים להרגיש תחושת גזים או נפיחות בשל הדיוק בדחיסות התמ"ל ותוך כך, הילדים יוכלו לישון טוב יותר בלילה כאשר הם שבעים ורגועים.

  • צרו אווירה מרגיעה

וודאו שחדר השינה מתאים לשינה על ידי שמירה על אווירה נעימה, חושך או אורות מעומעמים, קרירות ושקט. אפשר להשתמש בווילונות או בצלילי רקע נעימים ומפכפכים.

  • ניטור והתאמה

לבסוף, חשוב לעקוב עד כמה האסטרטגיות הללו פועלות עבור ילדכם. מה שעושה פלאים עבור ילד אחד עשוי שלא להיות יעיל עבור ילד אחר. תמיד תהיו מוכנים להסתגל ולשנות את השגרה כדי למצוא את האיזון המושלם שמתאים לצרכים האישיים של הילדים שלכם.

שינה איכותית היא הבסיס לבריאות ילדכם ולשקט הנפשי שלכם כהורים. יישום נוהלי שינה טובים, כולל שילוב פוטנציאלי תזונה טובה ומשביעה, טקס של פעולות לפני השינה שיוביל לשעת שינה קסומה ויצירת אווירה רגועה יביאו אל הלילות המתוקים והשקטים המיוחלים.

באיזה שלב חשוב להתייעץ עם אנשי מקצוע המתמחים בייעוץ שינה לילדים ותינוקות?

אם ניסיתם טכניקות ומוצרים שונים ועדיין גיליתם שילדכם נאבק בשינה רציפה, אולי הגיע הזמן להתייעץ עם מומחה שינה. הערכה יסודית יכולה לזהות בעיות ספציפיות כגון דום נשימה בשינה, תסמונת של חוסר מנוחה או הפרעות שינה אחרות יותר שעשויות לדרוש טיפול ממוקד. ההתמקדות בשינה של הילד מאפילה לרוב על הצורך החשוב לא פחות של ההורים במנוחה מספקת. אחרי הכל, הורים שנחים היטב זמינים יותר מבחינה רגשית ויכולים יותר להתמודד עם אתגרי ההורות. אל תהססו להציב גבולות או לבקש עזרה כדי להבטיח שגם אתם תקבלו את השינה הדרושה לכם כדי להיות ההורים הטובים ביותר שאתם יכולים להיות. קל להקל ראש בהשלכות מרחיקות הלכת של הרגלי שינה טובים אצל ילדים. עם זאת, ביסוס שגרת שינה חזקה בשלב מוקדם לא רק עוזר במובן המיידי אלא גם מהווה את הבמה לילדכם לשמור על דפוסי שינה בריאים לגילאים בגירים. וזכרו, המסע לקראת שינה טובה הוא לא ספרינט אלא מרתון שגם אתם וגם ילדכם תרוצו יחד, וזוהי חוויה מרגשת שבסופו של דבר, שניכם תנצחו בה.

כשהטכנולוגיה פוגשת את עולם הילדים

זה לא סוד, הטכנולוגיה כבר מזמן הגיעה לכל מקום ולכל תחום וגם בעולם הילדים היא ללא ספק נמצאת, ותורמת רבות לרווחת הילדים ולהתפתחות טובה יותר. באמצעות מוצרים אלו ואחרים, כמו למשל 'ביאמבה בר' המאפשר האכלה מהירה ומדויקת בכל פרמטר אפשרי אתם מסגלים לעצמכם ולילדים שלכם אורח חיים אחר. הסתגלות לאורך זמן, ואפילו פנייה לעזרה מקצועית בעת הצורך, יכולה לסייע רבות בהבטחת איכות החיים של הילדים, ושלכם. אחרי הכל, שנת לילה טובה היא אחת המתנות הטובות ביותר שאתם יכולים לתת לכם, ולילדים שלכם.

WhatsApp
דילוג לתוכן